Часто до нас звертаються з проблемою, люди описують як: “не завантажується система”, “не запускається макбук”, “макбук висить на яблуці”, “макбук не входить в систему”, “смуга завантаження доходить до середини і далі нічого не відбувається”, “при введенні пароля довго думає і далі нічого не відбувається”.
Це досить поширена проблема з якою стикаються маководи.
Інформація є цінною складовою в нашому житті. Тому ми завжди настійно радимо нашим клієнтам не зберігати інформацію тільки в одному місці , використовувати спеціальні сховища у вигляді знімних носіїв пам’яті (диск який би лежав у вас “на поличці” і періодично ви записували на нього найважливішу інформацію). Також не забувайте використовувати хмарні сховища, сьогодні це дуже актуально і просто. Простий і надійний приклад Google аккаунт, дозволить користуватися Вам Google Disk і Google Photo.
Які ж основні причини за якими можна спостерігати такий збій?
- Пошкодження файлової системи Mac OS відповідають за завантаження тому.
- Пошкоджений (вийшов або виходить з ладу) SSD або HDD диск.
- Диск практично заповнений повністю, і система не може коректно завантажитись.
- У окремих моделях наприклад таких як MacBook Pro A1278 2010-2012 років випуску, схожий ефект нестабільної роботи може давати шлейф диска. Або несправність відеокарти в MacBook Pro A1286 і А1398 2012-2013.
Як же вирішувати цю проблему?
- Завантажиться в дискову утиліту і провести функцію яка тут називається як “Перша допомога“. Для того щоб це зробити необхідно при включенні комп’ютера відразу затиснути дві клавіші Command і R. Чи не відпускайте їх поки не з’явиться логотип “Apple” або “обертаючийся глобус”. Дотримуйтесь команд, якщо необхідно вибрати мову або підключиться до Wi-Fi (залежить від версії прошивки і моделі маку). У верхній панелі інструментів близько логотипу Apple вибираємо розділ “Програми” і далі вибираємо “дискова утиліта”. В дискової утиліти вибираємо диск або систему (залежить від формату диска або від системи) Більш детальну інформацію можна знайти на офіційному сайті .
- Якщо тест покаже що диск справний, і все добре, але система як і раніше не буде завантажуватись, зверніться до нас в сервіс, ми можемо перевірити диск спеціальними програмами вивчивши його SMART статус і реальний стан осередків пам’яті. Якщо ми побачимо що диск дійсно справний, доцільно спробувати відновити працездатність Mac OS , якщо завантажувальні файли не вдасться відновити, ми спробуємо витягти важливу для вас інформацію, і після цього відформатувати диск і встановити на нього чисту Mac OS і потім назад завантажити вашу інформацію.
- Якщо проблема в тому що жорсткий диск несправний, пошкоджений, з якихось причин нормально не функціонує, варто задуматися про його заміну. Якщо у вас стояв HDD задумайтеся про заміну його на SSD, ви відчуєте реальну різницю в швидкості. Наприклад якщо ваш мак раніше вантажився 40-120 секунд то з ССД цей показник в залежності від моделі в середньому 15-20 секунд.
Так само ви помітите що швидкість відгуку команд буде відчутно вища. Відносно вилучення інформації, все залежить від того на скільки критичні пошкодження диска і чи вдасться дістати файли. Якщо ж у вас стояв ssd доцільно проводити заміну на диск такого ж типу або аналогічний. У нашому сервісному центрі підкажуть і допоможуть вам підібрати оптимальний варіант ціни і якості.
Звертайтеся до нас за допомогою і ми завжди будемо раді вам допомогти і вирішити ваші проблеми з маком 🙂